2. Brainstormen
3. Mogelijkheden
4. Beeldonderzoek
5. Typografisch onderzoek

3. Mogelijkheden:

4. Beeldonderzoek (T.b.v. doelgroepbepaling magazine)
Ga met de informatie die je verzameld hebt experimenteren in Photoshop.
Maak een moodboard, een collage waarin de uitstraling van je doelgroep
wordt uitbeeldt (Bijv. zakelijk, speels, vernieuwend, degelijk, jong, oud,
etc.).
In deze fase doe je onderzoek naar de beeldelementen:
Kleur: welke kleuren associeer ik met het thema.
Vorm: welke vormentaal - vormgeving past erbij.
Lijn: als je lijnen zou gaan gebruiken, hoe moeten ze er dan uitzien.
Materiaalonderzoek: wat voor materialen zijn er te verwerken?
Beeld: welk beeldmateriaal associeer je met het thema.
Decoraties en structuren: welke elementen kunnen iets toevoegen aan de zeggingskracht van het beeld.
Kleur: Met het thema contrast heb ik heel erg de felle kleuren in me hoofd een beetje zoals hdr kleuren.
Vorm:
Lijn: Ik ga niet specifiek lijnen gebruiken
Materiaalonderzoek: glans papier,
Beeld: Veel natuur hdr foto's waar de kleuren heel erg het contrast zijn.
5. Typografisch onderzoek:
Experimenteer in InDesign met verschillende lettertypes, kopregels,
body-teksten eventueel aangevuld met grafische elementen. Onderzoek
de mogelijkheden van spatiƫren, uitlijnen, regelafstand, opsommingen,
verbreden/versmallen, zetbreedte, etc.

6. Schetsen
Geen opmerkingen:
Een reactie posten